Detta har hänt...

2010-09-23 klockan 08:28 Läkaren snittade mamma och jag fick se dagsljus för första gången, nåja kanske inte solens strålar, men ljust var det! Det var en massa folk runt omkring mig som jag inte hade en aning om vilka de var, men i allt ståhej såg jag mamma ligga på britsen och pappa satt bredvid och höll henne i handen och vips var jag i ett annat rum, nya okända människor med ansiktsmasker och roliga hattar, så småningom stoppade de in mig i en transportkuvös och jag fick träffa mamma och pappa igen!



Lugnet varade dock inte länge, i ilfart åkte vi upp på Avd 109 Neonatal, som tydligen ska bli mitt hem ett antal veckor framöver, pappa lyckades hänga på, medan mamma blev kvar nere i källaren ett tag.

Lise och Kari pillade och anslöt diverse slangar och kablar lite här och där, men jag förmodar att det vet vad de håller på med, för det mesta verkar funka!



Man såg faktiskt ite riktigt klok ut, men som sagt, de gjorde susen.

Och inte nog med att de satte sladdar och slangar på mig, det var en massa apparater i andra änden också.



Lite senare på dagen fick jag träffa mamma i allafall och det var ett riktigt kärt återseende, honlåg till sängs och jag i kuvös, inte speciellt mysigt, men vad får man inte stå ut med när man har brottom ut i det fria



Av alla roliga och konstiga maskiner runt omkring mig uppfann mamma det gulliga namnet "Lampfot"



Och visst é det väl mycket gulligare än SAT-Probe som alla andra vill kalla den?

En annan kul maskin jag fick träffa var CPAP´en. Den fixar ett övertryck i lungorna så att lungblåsorna hålls utspännda och gör det enklare för mig att andas, dock så sitter den ivägen när man ska gosa med mamma.



CPAP´en är bra, men jag tyckte den var lite otymplig, så jag har lärt mig andas och syresätta själv nu, så då behöver jag den inte längre :-)

Ja, så här håller vi på här på lasarettet, och händer det nåt, eller om pappa lyckas fånga nåt kul på bild så kommer jag fixa så ni får läsa om det här..

Jo förrästen, idag (7/10) blev jag två veckor och det firade vi med att kasta ut kuvösen och jag fick en alldeles egen tempererad vattensäng att slafa i, när jag inte sitter hos mamma eller pappa vill säga.









Hade jag haft tänder så..... :-)


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh du vackra lilla prins.. Tant Ida längtar redan efter att få snusa på dig.. Och hälsa alla tanter på sjukhuset att är dom inte snälla med dig kommer Sanna och nyper dom i rumpan.. För hon vet minsann hur dom ska tas.. Pussa mamma..

2010-10-08 @ 18:07:37
URL: http://sajumiid.blogspot.com
Postat av: Sussin

Men hej på er! Vad roligt att fo se lilleman igen =)

Vi längtar efter er... Skulle ha kikat förbi med lite käk en dag men stora saker har hänt så tiden har sprungit ifrån oss lite. Men rätt som det är!

Kramar i massor på er och så klart en extra liten puss till minimille! <3

2010-10-09 @ 17:45:37
Postat av: Elin

Hej.

Kul att höra hur det går för lille man och fina bilder!!! Sköt om er. Kramar i massor =)

2010-10-12 @ 22:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0