Sol över Vike!!

Idag har jag bestämt mig för att göra lite mer nytta än igår.
Istället för att tussa runt i pyjamas halva dagen (som jag gjorde igår) så drog jag på mig arbetsböxan direkt från morgonen. Min käre sambo ringde och meddelade att det kommer ett lass grus under dagen. Här händer grejor!!
Jag har nu en halv kanna te i magen och är redo för att strutta ut i trädgården. Jag ska vattna mina sockerärtor och titta till spenaten som kämpat sig upp ur jorden. Jag satte spenaten i en pallkrage och lade gamla fönster över. Det har jag sett att proffsen gör på televisionen! Det verkar ju fungera alldeles utmärkt. Jag ska även lägga väv över morötterna så dom får vara ifred, om dom mot all förmodan skulle få för sig att växa i detta isande klimat.

Jag ska fota lite under dagen... Reidar får sen hjälpa mig att lägga upp bilderna här.


Må så gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0