Ledig!!

Det är min andra lediga dag idag!
I fredags hade jag planer och hela dagen var uppbokad, så då hann jag inte fundera så mycket. Jag, två sockertoppar och deras underbara mamma sprang runt på stan hela dagen. Vi smaskade god lunch, jagade studentflak och köpte fina saker. Bättre första-lediga-dag-dag kunde jag inte få!

Idag är det inte lika bra fart på mig... Jag sov till 11 (!!!???) och tog snabbt beslutet att jag inte ska ta många steg utanför dörren idag. Det är kallt och rått ute. Sådant väder passar inte mig.
Istället stannar jag inne. Jag ska tvätta, måla nya brevlådan, sy ett skynke som ska gömma skiten under trappan. Kanske bakar jag lite bröd också, vi får se. Jag är ju ledig och kan göra allt som jag vill!! Jag vet att min käre sambo gärna skulle se att jag är ute i arbetsböxan hela dagen och gräver. Tur att jag har tillräckligt mycket kvinnogöra att sysselsätta mig med för att slippa spaden!

Fick precis veta att vår nya soffa kommer senast torsdag nästa vecka. Underbart!!
Håll utkik på blocket, för nu åker de här stora, sköna och snygga sofforna ut!

Det ljusnar ute nu.. lite. Jag hoppas att det blir tillräckligt fint för att jag ska kunna hänga tvätten ute. Det vore

En liten kopp te innan jag börjar att måla kanske.. ja tack!


Ha en finfin dag ni få stackare som läser

Kommentarer
Postat av: Ida

Kul att jag hittade hit. Nu har du en till trogen läsare! Kram

2009-06-08 @ 14:16:32
Postat av: sommarflickan!

Fin blogg!



Håller en frågestund i min blogg, ställ en fråga! Uppskattas :)

2009-06-08 @ 14:20:03
URL: http://ssommarflickan.blogg.se/
Postat av: Sussin

Å hållalatjilo och hållalatjilej!! Vad tyst du måste ha det utan jukeboxen... Din stackare, förstår om du sitter inne och deppar. Ska komma och sjunga för dig nån dag =)

Nu ska jag bygga monstersoffa. Tjo!

2009-06-08 @ 18:24:20
Postat av: Jeanette

Va roligt med en blogg, jag blir stammis på en gång:-) Det roligaste av allt var att du tog på dig böxan!! Syns snart Pusss

2009-06-10 @ 20:15:15
Postat av: Marie Norin

Det är roligt att du har hittat datorn bakom alla kartonger som jag såg sist. Jag får nog bjuda dit mig själv på middag och övernattning i jordkällaren:)

2009-06-10 @ 21:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0