Semester!

Hallå alla!!

Sedan sist har vi varit på en liten semestertripp. Vi åkte först till lillasyster i Karlstad. Shopping. picknick, middag på stan och massor av skratt. Förra året när vi var där gick deras diskmaskin sönder precis innan vi kom. Då tillbringade vi en hel dag med att åka fram och tillbaka till vårt älskade Bergviks Köpcentrumsom säljer allt man kan behöva. Det var ett himla stök. När vi hade fått den nya diskmaskinen på plats hittade vi en buckla på luckan, och fick åka tillbaka med åbäket igen. Vi skrattade bara åt att allt gick så bedrövligt ont. I år fick vi en repris!! Spisen!!
Vi åkte till Bergvik och COOP. Nette och Mattias köpte en spis och en fläkt och skulle få vänta en timme på att få låna släpvagnen. Den timmen spenderades inne på SIBA som sålde spisen 1500 kr billigare. De köpte ytterligare en spis där som vi kastade in i bilen. Jag, Nette och Oliver fick inte plats i bilen längre. Nette bjöd oss på mjukglass och slush och tog oss på promenad genom köpcentret (IGEN) för att COOP skulle få göra ett återköp på sin spis.
Låter det jag skrivit som blahajblahaj? Jag förstår det, för precis så här krångligt blev det. Men ännu värre blev det när Reidar och Mattias skulle montera fläkten. Jag ska inte försöka beskriva det. Jag och Nette satt på golvet med en varsin öl i näven och skrattade tills det gjorde ont. En upplevelse av detta slag måste upplevas, kan ej med ord beskrivas! 
När fläktjäveln satt på plats spöregnade det ute, så picknicken vi hade förberett intogs i soffan. När regnet gav upp gick vi på promenad och grabbarna hade med sig fiskespön. Mattias fångade en bro, Reidar fångade en båt... Oliver fångade nästan Mattias. Dåligt/underligt  fiske i Karlstad! 

Sen åkte vi till Sunne med sitt vattenland. Det var pissigt kallt och regnigt. Men vi hade jättekul ändå. Inte en kö så långt ögat kunde nå! Fyra timmar i vattnet, och sedan vidare till Reidars vänner i Sunne. Trist att vädret gav upp mitt i semestern. Vi hade trevligt ändå. Hos M & M får man kalasgod mat! Jag gillar god mat!

Sen trodde Oliver att vi skulle åka hem. Men luring!! Vi hade bokat en natt i Leksand och skulle överaska honom med en dag på Leksand Sommarland. Det var pissigt kallt och regnigt. Dessutom var det svinigt kallt i vattnet. Åk aldrig dit om det är under 25 grader varmt! Det är varning för blåskatarr banne mig! Hör ni det allihopa?!
Härligt var det att avsluta vår tripp på hotell och ännu mer mumsig mat och hotellfrukost. Tack Hotell Dalecarlia!

Detta inlägg blev långt.. Jag avslutar med att säga att resten av vår tid har gått i arbetets tecken. Vi bjuder på några bilder.



 


Två fiskare, två byten.

Krokodilerna vi hade beställt låg i vallgraven när vi kom hem. Detta upptåg stod svärmor och svärfar för. Underbart!




Bilder för er som är intresserade av dränering av gammal ladugård.



Att Reidar sliter hårt kan vem som helst se. Idag stannade en bekant i bil utanför och utbrast - Va faan håller du på med?
Ja, ibland kan man undra. Halva gården ser ut som en byggarbetsplats. Men det tar sig!


En solros har slagit ut! Vacker!


Idag fick vi en mycket uppskattad present av våra grannar. En välkomstpresent.  Regnmätare och nyckelpiga =)



Imorgon ska jag och Reidar följa med hans polers och köra gocart, äta middag på stan och lyssna på Björn Rosenström på Marité. Det blir en kalasdag och kväll!!


Må så gott allihopa!!

Over n' out!! 


Kommentarer
Postat av: Sussin the Russin

Har du sett att kotteby återuppstått? Ett gratistips. =)

2009-07-24 @ 16:36:44
Postat av: Just M

Jag kan rekommendera R'nZ's kalasmåltider, där får man &så supergod mat, jag har ju precis provat! Tack för husrum och lån av husband!

2009-08-10 @ 13:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0