Livet springer!

Vem är du som knycker mina dagar och veckor?
Jag tappar bort saker titt som tätt och väldigt ofta. Jag lägger prylar på de mest underliga ställen, men de kommer alltid tillbaka. Vips så ligger de bara där. Som om de aldrig har varit borta.
Men var har de senaste fem veckorna tagit vägen? Jag minns att jag hoppade in i bilen och åkte till nya jobbet en tidig morgon mitt i juli. Sedan vet jag inget mer. Jag hittar inte mina dagar. De är borta.

Att jobba hårt hela dagarna är skönt. Dagens timmar rusar förbi. Vi har vansinnigt roligt och skrattar bort alla eventuella misstag och trista arbetsmoment. Aldrig hinner vi titta på klockan och undra när vi får gå hem. Det blixtrar till. Pang! Så är det dags att åka hem. Hemma väntar spisen som med min hjälp ska bjuda på en smaskig middag som inte bär spår av den trötthet som intagit min kropp. Inte lätt alla dagar, men jag vägrar att bjuda på snabbmakaroner och korv bara för att jag är trött. Har jag slitit hela dagen är jag värd god mat. Och förresten, hur mycket fjös skulle Reidar orka lyfta med Mamma Scans pruppbullar och pulvermos i kroppen? Nej. Fnuttig ladugård skulle det bli.
Idag slängde jag in kycklinglår i ugnen med olivolja, salt, peppar och en puff tandoori. Till det serverades citronsås, råris och kokta morötter och sockerärtor ur lilla trädgårdslandet. Glad mage!
Jag älskar att laga mat. Jag provsmakar, skvätter och sölar av hjärtans glädje. Nya rätter och idéer är mer spännande än värsta deckaren. Jag är ingen expert. Det ska ni och de andra gudarna veta. Ändå blir det på något sätt alltid gott.
Vi är alla dåliga på att uppmärksamma oss själva och vara nöjda med vad vi åstadkommer, men när jag är nöjd med middagen är jag nöjd med mig själv. Punkt.

Jo. Dagarna springer iväg. När jobb och middag är avklarat känner jag mig som en pösmunk. Jag kryper in i en skön klänning, matchar upp den med nya rosa tofflor och drömmer om att orka göra något mer av dagen. Men nej.
Kära vänner som söker min uppmärksamhet. Ge mig någon vecka till. Jag ska bara vila. Sen hittar vi på något.

Tack alla sockertoppar som gratulerade och firade min födelsedag! Ni är för härliga!

Nu, disk.

Hjärtekram!! 

Kommentarer
Postat av: ida

Men jag vet jag att din mat är mycket värd att äta.. Utan den skulle jag och Julia fått skörbjugg och svultit ihjäl.. Så det så!!! :)

2009-08-21 @ 12:15:52
URL: http://sajumiid.blogspot.com
Postat av: Camilla

Och att inte förglömma allt gott Du bakar! ( psst kikärts rätten är inte lagad än.. jag tror jag är lite rädd för den =) Kanske ses i helgen. Kram!

2009-08-21 @ 16:08:19
Postat av: Jeanette

Jajja du är för duktig, allt ska tajmas och fixas perfekt så det ska passa alla. Men nu när du jobbar som du gör kan inte allt vara perfekt jämt. Men jag håller med om att maten är viktig att det ska smaka bra och att det ska se aptitligt ut, annars orkar man inte jobba. Idag har jag börjat packa min stora resväska:-)! Ta hand om dig! Puss och Kram!!!

2009-08-23 @ 14:15:40
Postat av: Camilla

som bara vill säja Tack igen! Dessa svarta bär har hållit mig sysselsatt hela helgen och än är det inte klart! Någon sa nått om nån marmelad med mandel? guben blev jätteintresserad :o)



Kram på Er båda! från oss alla!

2009-08-24 @ 13:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0