Sommar!

Det är Milles första sommar.
Han gör allt för första gången. Barfota i gräset, lukta på blommor, äta jordgubbar, bada i liten pool och känna på hur jobbigt det kan vara med värme. Förra värmeböljan drabbade lilleman så hårt att han fick världens elakaste förkylning. Den börjar ge med sig nu. Lite hosta kvar bara.
Sedan vi skrev sist har han hunnit med massor. Han har varit på halvårskoll på Neomottagningen på sjukhuset. Han fick med beröm godkänt. Han är lång och ståtlig säger kurvan och Doktor Ella. Vi var in på avd 109 också. Måste ju hälsa på alla tjejerna och se om de känner igen Mille. Happy happy blev vi alla när flera av favoritsköterskorna var på plats.

När man är lång får man byta vagn.

Han har vuxit ur liggvagnen och åker nu storkillevagn.
Han trivs hemskt bra i den. Han ser allt han vill se och kan lätt kasta sina leksaker över kanten. Toppen!
Vi gillar selen. Sprattelgubbar och rymlingar bör ha sele...


Han lär sig just nu att krypa. Kämpar och kämpar hela dagarna..


Klänger på allt i lagom höjd. Nu påbörjar vi barnsäkringen av hemmet.


När Reidar åkte till fjälls flyttade jag och Mille till Grytan. Vi blir alla bortskämda där. Särskilt Mille.
Här matar moffa med gräddmjölk som jordgubbar har badat i. Mums!


Blöja och solhatt räcker bra i värmen.


Nästa omgång varma dagar spenderade Mille under rönnen bredvid vårt jordgubbsland.
I skydd undan flugor och annat somnade Mille när pappa tände grillen. Vad skulle vi göra utan hängmattan?


Jag passar på att visa pionerna som jag har väntat så länge på...
Men lite förvånad blev jag när de slog ut. Jag köpte ju en röd och en vit... Surprise!

Nu har ni fått något sött att vila ögonen på.

Ni som inte kollat på www.fjöse.se på ett tag kan kika in där också...

Många kramar till er alla!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Härligt med lite uppdateringar. Mysiga bilder ni lagt in på våran skatt, minst sagt en stolt moster!!

2011-07-19 @ 17:25:41
Postat av: Camilla

Men lilla Mille snart kan man ju faktiskt inte säja "lilla" längre till dej.. Gu så du växer!! Och lika snygg om inte snyggare än sist jag såg dig hos din farmor och farfar.. Själv har jag börjat jobba igen "suck" ja du ska vara så glad att du är så obekymrad om sånna saker än =) Kramis på dej vännen och hälsa dina föräldrar från mej

2011-07-25 @ 13:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0