Fredag igen!

Tack för de fina komplimangerna! Till Johanna vill jag säga: -Fega inte! Klipp! Det är så skönt!


Igår kväll var vi på badhuset och plaskade. Linda och Fanny skulle dit och undrade om vi ville haka på. Självklart!
Jag och Reidar hade inte varit där sedan ombyggnationen. Jag gillade rutschkanorna! Bäst var den som var kolsvart inuti och lät som en spolande toalett. Det var alldeles lagom mycker folk. Vardagskvällar är nog rätt tid att vara där.
Som avslut på kvällen fick jag och Linda ett bevis på att tiderna förändras. En flicka tittade väldigt på oss i duschen. När vi kom ut i omklädningsrummet pekade hon på Fanny och frågade om vi var hennes mammor. Det lät som att det var helt naturligt för henne. Men när Linda förklarade att hon var mamman och att jag var Fannys kompis såg hon förvånad ut. Som att två mammor hade varit ok, men att lilla Fanny och jag skulle vara kompisar var lite märkligt. Helt underbart! Tänk om alla vuxna kunde tänka lite mer som barn.
Fördomar är utdöende.

Idag är jag ledig, som alltid på fredagar. Jag brukar ha något planerat. Det brukar bli en lunch på stan i ljuvligt sällskap och lite onödig shopping på det. Idag blir det lunch hemma i sällskap av dammtrasan, snabeldraken och tvättmaskinen. Det är säkert inte så jävligt här som jag tycker, men om jag inte städar idag, så blir det inte alls. Städa är inte kul punkt
Slutet på denna dag blir bättre. Det blir tjejkväll med bio och middag. Käraste Nette köpte biobiljetter till mig och Lilla Linda för att vi skulle gå och se Bröllopsfotografen. Vi älskade Smala Sussie med Pölsa, polisen och värmländskan. När samma filmskapare använder samma skådespelare måste det ju bli succé igen.



Jag bjuder på en bild på Pölsa som fredagsmys.

Nu har jag latat mig tillräckligt. Nu ska jag rota fram bra musik och bjuda upp dammsugaren.


Ha en finfin fredag kära Ni!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Om min gamla frisör kan ta emot mig när jag kommer hem till jul så ryker håret! :)

2009-11-04 @ 13:00:23
URL: http://www.goodstuff.nu
Postat av: Johanna

Nu har jag bokat tid. Måndag för jul blir det total makeover :)

Kram

2009-11-19 @ 15:26:36
URL: http://www.goodstuff.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0