Väder??

DET ÄR 6 GRADER OCH STORM UTE!

Reidar drog på sig långkalsongerna innan han gick ut. Han kom tillbaka in efter en liten stund för att hämta hörselskydd. Inte för att han skulle föra en massa oväsen, utan för att det blåser så förbannat. Han köpte ett stort tält häromdagen och ställde det över altanbygget för att kunna jobba även om det regnar. Då kom stormen! Alla armeringsjärn har gått åt till att förankra tälthelvetet, och ändå smiter det.
Jag surar sällan i onödan, men nu närmar vi oss bristningsgränsen. Jag stannar inne!
Till min fördel har jag faktiskt en bra ursäkt för att stanna inne. Vi har kalas här på onsdag. Inget kalas utan massor av kakor och bullar. Jag har varvat kak- och bullbak med att storhandla, slå in paket och laga mat.

Den enda solskenshistorien jag kan bjuda på från Vike, är att min lilla solskenssyster och hennes solskensMattias kom hit ända från solskensKarlstad igår. Jag klev ut på bron när dom sladdade in på parkeringen och hälsade dom hjärtligt välkomna till Jämtland och skämdes en smula över att dom åkt så långt bara för att bli blöt om fötterna. Nette fick en skvätt rosé och mina gamla gummistövlar som plåster på såren. Mattias fick bli förste provsmakare av småkakor som plåster på såren för att han fick köra bilen hem. Jag har köpt en finfin madrass så Mattias slipper kakorna nästa gång dom kommer hit. Dom stannar i två veckor. Hoppas att gudarna kan bjussa på en enda futtig liten solskensdag så vi kan grilla och smutta vin tillsammans. Annars blir det väl Irish Coffee vid brasan.. riktigt jävla julstämning!

Nu går jag ut och håller i Reidar så han inte följer med när tältet blåser bort.


God Jul!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej svej! Det är roligt att läsa dina inlägg. Jag tycker de påminner mig om förra året när vi kom hem från Mallis då var det oxå 7gader och blåst. Framför allt myggfritt de är bra eller? Du behöver inte vara orolig Reidar blåser inte bort. Vi kommer imorgon:)

2009-06-16 @ 22:35:04
Postat av: Marie

Mitt namn ville inte vara med(datajä...)

2009-06-16 @ 22:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0