Hett som i ........

Det gnälls.. men det är inte jag som gnäller. Det finns några filurer som ifrågasätter att jag hellre solar och pysslar ute än att blogga. Helt obegripligt?! Nä. Jag erkänner att jag har uppdaterat dåligt. Mycket dåligt.
Jag tänker bjuda Er på ett lass bilder som plåster på såren.


Vi börjar med världens gladaste Nette för att liva upp stämningen.


En svängom på midsommarkvällen.


MachoMattias skjuter pangpang!


Manlig sport!


Vi är supernöjda med altanen. Som ni ser saknas några pinnar i vindskyddet. Så kan det gå när man inte håller sig till den ursprungliga planen. Vi får måla fler...


När vi hade målat behagade liten pippi hoppa runt i färgen. Sedan tog pippi en promenad över vår altan. Först blev jag en smula förargad över illdådet, men Reidar övertygade mig om att det var sött.


Den genomruttna gamla utbygnaden på ladugården skulle jämnas med marken på årets varmaste dag.
Reidar och Christer slet som galningar.


Christer ser annars ut som en lugn och samlad kille, men sätt en tigersåg i näven på honom så kryper rivningsmonstret fram. Vi har sett det hända flera gånger. Tack Christer!!


Jag packade badväskan, tvingade grabbarna att ta en paus och slängde dom i sjön! Värmen är inte att leka med.


Sedan hämtade vi grävmaskinen. Reidar har suttit och dumflinat i den i två dagar. Det är något med män och grävmaskiner. Jag förstår inte.


Han har grävt en vallgrav runt hela ladugården. Jag har beställt ett gäng krokodiler till den som väntas komma nästa vecka. Grävmaskinen är återlämnad nu. Reidar blir aldrig mer sig själv.


Knoppar på solrosorna!!


Jordgubbar i vårt jordgubbsland!!!!!! Det blir massor!!!!!!

Jag har fortfarande inte bjudit på inomhusbilder. Jag lovade ju att visa nya soffan. Det blir.. så småningom. Nu är det bara alldeles för vackert väder för att hålla hemmet snyggt och prydligt. Det gör sig inte så bra på bild just nu. Jag ska städa när det regnar!

En liten sak till bara... Tack Sussin för att du lånade ut en påse böcker till mig!! Jag är uppslukad och stormtrivs med att lösa äckliga mord. Gamla tanter med en trädgårdshacka i ögat är smaskens när man måste ta en paus i sommarhettan.

Nu är det tack och godnatt..

Från oss alla till er alla, KÄLEK!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej på er! Kul med lite bilder. Har du en kråka i fläkten så är det roligare med en på altanen.Ha det så bra och hälsa alla.

2009-07-02 @ 12:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0