En dag av lek och skratt!!

Att vara alla barns lektant är det roligaste jag vet!
Håll en prinsessa i varje hand och hoppa fram längs en grusväg sjungandes bä bä vita lamm, så förstår ni.

Dagen började på skolavslutning. Finklädda barn som sjunger in sommarlovet gör hjärtat varmt. Att barnen sedan hellre stannade på skolan för att spela pingis än att rusa ut i ledigheten bjöd oss på ett extra leende.
Liten present till grymt duktig skolpojke som fått massor av beröm av fröken avslutade morgonen.

När vi kom ut till bilen hade jag fått ett sms från min kära vän som meddelade att hennes lilla sockertroll gärna ville följa med mig till Jamtli. Dagen blev ÄNNU bättre!
Vi mötte upp Sussin och skumtrollen (japp, alla barn är troll av olika sorter) utanför grindarna. Sen rockade vi loss!! Vi klappade en kalv och hundra getter, skrattade, sprang, gungade och hoppade i hö innan det var dags för lunch. Gulasch till de "vuxna", korv och pannkaka till de små. Makroner och strösselklubbor till efterrätt.

Sedan kollade vi in muséet och lekte vidare tills barnen började gäspa... Då var det dags att åka hem.
Fannytrollet och jag sjöng i bilen hela vägen hem. Tio små apor, Krokodilen Kaj och en sång om en ballerina som dansade på tå avslutade vår dag.

Dagar som denna ger livet mening!

Tack alla barn för att ni bjuder mig på barnkalas och låter mig få vara med och leka!!








Fina, finaste sockertroll!!


Nu, kaffe!!

Tack för idag!!

...å förresten.. Mamsen! Jag ser att du ler och hör att du småfnissar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0