Reidar gästbloggar

Nu börjar det hända saker ute i laggårn, Ena sidan är lyft och svävar fritt... bara "lite" avlägsnande av gammal betong, sen så är det dags att gjuta nytt, en "sula" att mura ett varv med leca-block på och sen är det bara att lägga på de nya stockarna. Syllstocksbytet har tagit lite andra proportioner än vad jag från början räknade med, det ska bytas två stockvarv på framsidan nu, och det hade inte skadat att byta ännu flera, om man ska vara petig, men det har vi/jag absolut inte tid med... På måndag slutar "semestern"..

Och så lite bilder:

Vissa stockar ramlar bort av sig själv..


Klart för formsättning, plankan i framkant är höjden på sulan som ska gjutas..


Två stockvarv är bortplockade, sen ska det gjutas, muras, hissas och timmras..
Vilken tur att jag har ända till på måndag på mig! :-)

C ya..

Kommentarer
Postat av: Ida

Men har du inte börjat jobba? Suss har ju det.. Trodde ni började samtidigt.. Kul att du läser min blogg. Lovar bättre å mer intressanta inlägg än om mina fyllekvällar. Det händer ju faktiskt ganska mycket mer som är roligare...

Puss

2009-07-30 @ 12:38:56
Postat av: Snickar´n

Måste vara en jäkla bra kille du har till hjälp... ;)

2009-08-05 @ 11:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0