Kalasdag!!

Jag kan inte börja varje inlägg med att be om ursäkt för den kassa uppdateringen. Nej. Jag skippar det.

Idag har vi haft en riktig kalasdag. Sussin med familj skulle på Yrans eget tivoli, så jag och Oliver hakade på. Reidar som är mer förtjust i vår halvruttna ladugård stannade hemma och gjöt grund.
Vi började med lunch på stråket. Gött!! Sen köpte vi biljetter och vräkte oss ut bland karuseller, sockervadd och lotterier. Temat för dagen var INGEN KOMMER IHÅG EN FEGIS. Ingen kan påstå att jag är en fegis när det handlar om karuseller. Jag är jävligt stöddig när jag står i kö med biljetten i näven. Jag är stöddig och hård hela vägen. Sen stannar karusellen. Jag är ostöddig när knäna viker sig när jag ska ta mig ner. Ostöddig men lycklig. 
Vi åkte en elak snurrmakapär som bjöd på skratt första minuten. Sen höll krafterna på att förvandla oss till pölsa. Oliver hade bästa platsen som tur var. Sussin fick den sämsta. Jag ska med skräckblandad förtjusning spana in hennes blåmärken imorgon.

För barnens skull tänkte vi rocka loss till EMD's gratiskonsert i Badhusparken. Efter två låtar fick vi värmeslag och drog oss tillbaka till tivolit igen. Lite fjortisidoler hann vi se. Poppigt värre. Inte min kopp te. Oliver var nöjd över att ha sett kändisar på riktigt. Det var huvudsaken.

Mer snurriga karuseller, mera sockervadd, baconchips och godis! När jag och Oliver promenerade över bron mot Frösön och vår parkering njöt vi av tystnaden. Vi var rörande överens om att det varit en grymt bra dag. Men en stor färgglad klubba i näven konstaterade Oliver att han under dagen tagit sitt livs bästa beslut. Att åka virvelvinden med Sussin!

Kvällen spenderades hos svärföräldrarna som bjöd på grillat lamm och en kall öl. Precis vad vi behövde. Sen drog svärmor igång ett vattenkrig mot alla skitungarna. Fyra mot en är inte juste, men hon var inte blötast. Det måste betyda att hon vann. Ja.

Imorgon är det dags att jobba igen. Vi har lekt nybörjare i två veckor, men nu börjar allvaret. Tjejen som har hållit ordning på oss har gått på semester och lämnat över ansvaret på oss. Galet! Tur att våra chefer är sockertoppar och bor två meter från arbetsplatsen. Tur för oss, tur för dom.
Nu är det dags för sängen och en ny deckare. Mums filibabba! Mord, mord, mord!!

Nattinatt!!

Kommentarer
Postat av: ida

Jag e ingen fegis!! Usch å fy på dig som säger det!! Blä! Nu gör jag ljudet som vi gör på köpmangatan till dig! Men vi måste byta gata.. Till Storgtan 50 nånting.. Jag åkte faktiskt 1 gång med Sanna. Den karusellen från 1800-talet med fina hästar och kaffekoppar. Läskigt nog för mig!!

2009-08-03 @ 08:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0