Höstrusk!

Imorgon kommer lillasyster Nette hem till Östersund! Hon stannar tyvärr inte många dagar, men det gäller att vara glad åt de stunder vi får. Jag saknar henne.
Jag är lite sugen på att ta en liten hösttripp ner till Karlstad under hösten. Bara en långhelg. Vi får se vad schemat säger. Egentligen borde jag åka på en betydligt längre tur. Det pissiga sommarvädret har inte varit till min fördel. Andra gnäller över att vara blek.. Jag är blek med inslag av ödla. Jag behöver sol och saltvatten. Om någon råkar ha en flygbiljett och en semestervecka till övers, så JA TACK! Eller. Gärna två biljetter. Jag vill gärna ha med Reidar. Trist utan honom.

Nu sitter jag här och funderar på om jag ska äta lite glass. Min hals påstår att den gör ont, men jag vill inte lyssna. Jag ignorerar den totalt och försöker dränka den i honungsvatten. Jag tänker inte bli sjuk. Glass funkar väl också? När jag var en liten fis brukade pappa mata mig med glass när jag var sjuk. Kanske gör det samma verkan i förebyggande syfte. Men nu kan jag äta själv.

Det sista jag ska säga är att nu är det mörkt. På morgonen alltså. När jag åker till jobbet är det fortfarande så mörkt att jag måste ha helljuset på. Jag gillar höstmörkret, men det är fan så svårt att komma ur sängen. Kallt är det också. Halsduk på! Check!

Nu, mera honung och en bytta glass!

Puss o Gonatt!!

Kommentarer
Postat av: UknowWho

Jag tycker Ni är värda en riktigt lång weekend i Karlstad, rentav så pass avlång att Ni liksom har tid över för utsvävningar på vägen nerför alternativt uppför den gamla riksvägen och kan spendera lite fritid ute i de Värmländska jaktmarkerna (alltså ute på vischan). En lång mening blev det, men jag tror jag fick mina innersta önskningar klargjorda?

2009-10-07 @ 18:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0