Rappakalja!

Jag brukar bara blogga när jag känner att jag har något jag vill säga, eller skriva. Då har jag tänkt ut något innan. Då har något särskilt hänt, eller så har jag bara en fundering.
Nu har jag absolut inget vettigt att säga, eller skriva. Jag utmanar mig själv och ert tålamod för att se hur många ord av meninglös rappakalja jag kan spotta ur mig.

Jag sitter ihopkrupen i soffan bland mina färgglada kuddar och dumglor på tv'n. Jag förundras över hur mycket strunt de kan visa. Jag zappar och fastnar som alltid för Miami Ink. Jag är ett stort fan av tatueringar och är sjukt impad av de tuffa grabbarna som driver studion. Att få titta lite extra på Ami James är en bonus. Han är ballast av dem alla och står längst upp på listan av frikort. Mums! Måste lägga in en högre växel i projekt tvinga-Reidar-att-tatuera-sig. Mina drömmars machoman kan inte vara utan kroppskonst, tycker jag. Han tycker inte samma lika. Ni som läser denna rappakalja får gärna deltaga i projektet.


Gah! Tur att jag högg fjärrkontrollen och zappade lite till. Trinny och Susannah - Stilakuten, började precis. Det programmet borde fler än jag se. Väldigt många borde se det. Någon som har missat det? Två kanonsnygga brittiska kvinnor runt 40 försöker få ordning på Englands känsla för stil. De berättar för folk hur de ska klä sig och hur de absolut INTE ska klä sig. Alldeles för få människor funderar över vad de bär på kroppen. Att försöka dölja det vi inte är nöjda med genom att bära stora bylsiga kläder är lika illa som att klämma ner sig i alldeles för små jeans. Oavsett längd och kroppsform kan vi alla se fantastiska ut bara vi tänker till lite, och vågar lite.
Nu tar jag risken att ge mamsen en tår i ögat (ja, hennes hjärta är lätt att röra), men min mamma är härlig när hon klär sig. Hon blir yngre för varje år. Hon ser yngre ut nu än hon gjorde för 20 år sedan. Hon klär sig i de klara färger som passar henne så bra och är urtjusig i långklänning och bara fötter. Många kvinnor i hennes ålder tussar runt i gamla "bekväma" promenadskor som de matchat upp med dambyxor med pressveck och en stickad jumper. Ordet jumper ger mig klåda. Att klä sig som en tant bara för att man har passerat 60 är bara dumt. Min svärmor är inne på samma bana som min mamma tror jag. Hon har köpt nya glasögon. Röda och fräcka. Skitsnygga! Precis som en kvinna med attityd ska ha. Nu sitter jag här och ler. Mina vänner skryter över sina barn. Jag skryter över "mina mödrar". Det har dom banne mig gjort sig förtjänta av.

Trinny and Susannah - What not to wear.
 
Klockan går och nya program börjar. Jag har missat det mesta av Leila på landet. Hon är så mysig. Hon gör alltid massor av sliskigt mums och lyckas ofta lura i mig att jag är godissugen. -Baka för helvete! skriker hon till mig, och jag bakar. Sen står jag där och är inte särskilt sugen på att äta. Att baka är roligare än att äta. Tur är väl det. Annars skulle Trinny och Susannah få komma och hjälpa mig att hitta en ny garderob.

Leila på landet.

Jag kanske ska hålla mig till att blogga när jag har något att komma med, eller?
Nu ska jag kolla om någon haft vänligheten att lämna lite varmt vatten så jag kan tvätta bort lite kokosbollssmet från min utarbetade kropp. Sen måste jag läsa ut min bok så jag får veta vem som mördade flickstackar'n.

Camilla! Jag ska göra mitt yttersta för att komma ihåg att ta med receptet på marmeladen hem imorgon. Jag skriver receptet här i bloggen sen.

Nattkram till er alla!!

Over n' out.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag sluter mig genast till skaran som tycker att bror min ska gadda sig! Nån gång måste ju han också bli tuff å hård?!

Man behöver inte alltid ha nåt att säga bara för att blogga... Se bara på mig =)

2009-08-26 @ 21:53:45
URL: http://frozis.blogg.se/
Postat av: Mathjuhh

Jag har aldrig nåt vettigt att blogga om, men nu har jag nåt att engagera mig i, klart grabben ska ha en gaddning!! Skissar under överblivna stunder på en symbolistisk livspryl, med saker/symboler som varit viktiga för mig (flygvapenvingar, rep, isklätter-yxor osv) och om den nånsin blir klar och bra så kanske den kommer passa honom lika bra som mig? ;)

2009-08-27 @ 11:20:44
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: ida

Nej det är bättre att blogga varje dag... Bättre uppdatering Jajja... ;))

2009-08-27 @ 13:58:24
URL: http://sajumiid.blogspot.com
Postat av: Reidar

Ni kan diskutera mina tatueringar hur mycket ni vill, men ska jag plåga mig med nåt sånt så ska Kat Von D göra den och jag ska INTE betala :-P

2009-08-27 @ 20:45:02
URL: http://fjose.blogg.se/
Postat av: Mathew

Nu tycker jag du låter lite snål och kräsen gubben, själv var jag till Örnie i Sundsvall, inte lika söt men helt klart en upplevelse :)

2009-08-28 @ 21:04:35
URL: http://blogg.eskilsson.net
Postat av: Mamsen

Nog fick jag tårar i ögonen alltid. De va snällt av dej. Nu blir de långklänning och barfota på Mallorca som förut om åren. Tack min blomma!

2009-08-29 @ 20:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0